Anatomia unei umbre: Franz marca Mykita & Bernhard Willhelm

Tot ceea ce v-ați dorit întotdeauna să știți despre ochelarii de soare dar v-a fost frică să întrebați

Sunt pe loc recunoscuți, accesoriul preferat al celebrităților, indispensabili. Dar care e povestea ochelarilor FRANZ? Aruncați o privire în culisele MYKITA, marca din spatele acestor ochelari de soare la modă.

S-ar putea să fi observat deja ochelarii FRANZ în paginile revistelor de modă, în filme, tabloide sau bloguri de design. Concepuți de creatorul de modă avangardist german, Bernard Willhelm, împreună cu marca de ochelari MYKITA, FRANZ este un stil aviator, îmbinând rama metalică, ușoară ca o pană, semnătură a mărcii, cu elegantele lentile oglindă. Aveți acum oportunitatea de a afla mai multe despre extraordinara colecție ediție limitată a MYKITA.

MYKITA & Bernhard Willhelm

Renumit pentru colecțiile sale pentru femei și bărbați colorate, îndrăznețe și pline de energie, creatorul german Bernhard Willhelm este cunoscut și pentru că forțează limitele și vede mult mai departe peste articolele vestimentare. Cu MYKITA, avem șansa de a revedea mai mult din stilul lui Bernhard.

Înființată în anul 2003 de un grup de patru constând din Philipp Haffmans, Harald Gottschling, Daniel Haffmans și Moritz Krueger, având sediul în Berlin, MYKITA a ridicat în permanență ștacheta atunci când vine vorba de ochelari. Aceștia au conceput un design extrem de inovator și funcțional: îmbinările simple care fac ca sudurile complexe și îmbinările cu șuruburi să fie de prisos, sunt asociate cu rame super ușoare tăiate din oțel inoxidabil și pliate în formă. Ramele MYKITA confecționate manual sunt ochelari de soare de ultimă generație și ochelari cu prescripție.

La o discuție cu MYKITA

Am stat de vorbă cu șeful departamentului de design din cadrul MYKITA, Philipp Haffmans, și cu Xenia Deger, Director Marketing & Relații publice.

Bernhard Willhelm este un personaj destul de exuberant, în timp ce MYKITA este recunoscută pentru aspectul lor curat și impersonal. Ce vă unește pe voi doi?

Philipp Haffmans: Ca și pentru Bernard Willhelm, preocuparea noastră nu se rezumă doar la piața ochelarilor. Există o lume întreagă în afara acestui sector și, împreună cu oameni ca Bernhard, este ușor să trecem granițele. Aici începe partea distractivă.

Cum a luat naștere această colaborare?

Xenia Deger: De fapt am primit un e-mail de la Bernhard. Ne întreba dacă am fi interesați să colaborăm la câteva perechi de ochelari pentru prezentarea sa AW09, care, în mod excepțional, era organizată în Berlin și nu în Paris, unde era de regulă organizată. Bineînţeles că eram foarte interesați să lucrăm cu Bernhard, deoarece avem un mare respect pentru munca sa și suntem mari admiratori ai nebuneștii „lumi a lui Bernhard Willhelm” Când ne-au trimis starea de spirit și tema colecției (o colecție aviator, în stilul anilor 1970), am fost foarte entuziasmați. Ne-am pus imediat creativitatea la lucru. Apoi totul s-a derulat foarte rapid: am finalizat colecția de probă în mai puțin de 2 luni.

Ce anume a fost cel mai stimulant în colaborarea cu Bernhard Willhelm?

Philipp Haffmans: Munca lui Bernhard Willhelm și a lui Jutta Kraus se delimitează de circul de modă tradițional. În lumea lor, absurdul este normal. Datorită acestei perspective asupra lumii, colaborarea s-a simțit necomplicată și ușoară. Nu au existat discuții interminabile despre detalii.

Care a fost inspirația pentru FRANZ?

FRANZ de MYKITA & Bernhard Willhelm
FRANZ de MYKITA & Bernhard Willhelm

Philipp Haffmans: Schiul și slalomul său magic, grandoarea schiului alpin, rezistența schiului fond și săritorii neînfricați din Jocurile Olimpice de Iarnă din 1976 de la Innsbruck i-au furnizat lui Bernhard Willhelm inspirație pentru colecția sa pentru bărbați. Aceasta din urmă nu este strict numai o colecție de îmbrăcăminte de schi, ci mai degrabă un „hibrid dungat” - după cum îl numește Bernhard Willhelm - lăudându-se atât cu substanţă cât și stil. Pentru completarea ținutelor sale pentru schi, el și-a unit forțele cu ale noastre, pentru a prezenta trei modele de ochelari de soare cu lentile oglindă. Rezultatul este un trio de rame în stilul aviator, din tablă de metal: Modelele FRANZ, dar și SEPP și LUKE. Modelul FRANZ a fost inspirat de și numit după legendarul campion al schiului alpin, Franz Klammer.

Ne-ați putea spune mai multe despre procesul de design al modelului FRANZ?

Philipp Haffmans: Designul expansiv dar modest este o referință voită la inadvertențele metodelor anterioare de fabricare. În acea perioadă, tehnologia de tăiere precisă cu laserul nu exista. Ca urmare, unele stiluri păreau destul de grosolane. Prin folosirea metodelor noastre de producție, am transportat acest stil în prezent, creând astfel un nou limbaj în design.

Ați obținut lentilele ochelarilor de soare FRANZ de la Carl Zeiss Vision. Spuneți-ne: în ce mod fac lentilele parte din procesul de creație; care este influența lor asupra ochelarilor de soare finali? Este o problemă de tipul oul și găina: aveți o anumită culoare de lentile și oglindă în minte pentru un anumit model sau vedeți o minunată lentilă de soare și vă gândiți: „Ce minunat, ce inspirație! Ar arăta fantastic într-o pereche de ochelari de soare. Trebuie să proiectez ceva chiar acum!”?

Philipp Haffmans: Pentru această colecție, alegerea lentilelor a jucat un rol foarte important. Precum o draperie, lentilele oglindă întunecă la propriu fața purtătorilor. Era momentul ca cineva să readucă acest look pe scenă. La momentul în care Bernhard Willhelm ne-a contactat, noi deja purtaserăm discuții pe această temă. Și când el a venit cu referința legată de Jocurile Olimpice de Iarnă, cumva a fost potrivirea perfectă. Tema muntelui ne-a adus și alte imagini în minte, cum ar fi Reinhold Messner escaladând muntele Everest. Din cauza condițiilor extreme de lumină de la acea înălțime, tipul de lentile oglindă a făcut parte din echipamentul de protecție. Așadar, dintr-una într-alta au luat naștere formele de ochelari aviator voluminoși, cu lentile oglindă. Apropo, un alt stil - ALOIS, cu același limbaj de design, cu utilizarea aceluiași aspect și aceleiași forme, s-a alăturat acestei ediții. Realizate în combinații extreme de culori cum ar fi verdele deschis cu lentile oglindă verzi, sau maro cu o oglindă maro deschis.

FRANZ a reușit uimitoarea realizare de a deveni accesoriul reprezentativ al filmului Totul despre sex 2. Dintre miile de accesorii, FRANZ este singurul articol pe care îl putem vedea peste tot: Sarah Jessica Parker poartă ochelarii FRANZ în afișul filmului și în trailer. Cum au ajuns ochelarii FRANZ pe nasul lui Sarah Jessica Parker? V-a contactat Patricia Field, creatorul de costume al filmului, sau a fost mai degrabă o surpriză plăcută?

Xenia Deger: Am primit un e-mail de la departamentul de producție al Warner Bros, întrebând dacă am fi interesați să furnizăm câteva perechi de ochelari pentru platou. Sarah Jessica Parker poartă modelul nostru HEATHER în viața ei privată. Bineînţeles că eram interesați! Le-am trimis ramele pe care Sarah Jessica Parker le poartă și care apar și în film - le-am identificat deja în cel mai recent trailer. Pe lângă aceasta, în timpul unei conferințe de presă organizată la agenția noastră de PR din Paris, Patricia Field a observat ochelarii FRANZ pe care i-a solicitat în toate culorile, plus o culoare specială, argintiu. Am fost foarte entuziasmați și le-am trimis. În prima zi de filmări, 9 septembrie, am văzut că modelul FRANZ auriu a fost folosit cu ținuta din prima scenă filmată! Bingo.

Philipp Haffmans: Pentru construcția personajului lui Carrie din „Totul despre sex 2”®, Patricia Fields are o anumită imagine în minte: alb și auriu. Rochia albă este asortată cu o pereche de pantofi aurii, un lănțișor din aur, o poșetă aurie marca Chanel și, la Mykita, ea a găsit o pereche de ochelari de soare aurii. Cred că la momentul respectiv, nu exista o altă ramă asemănătoare pe piață.

MYKITA are în desfășurare colaborări noi și interesante: ați lucrat cu creatori precum Bent Angelo Jensen de la Herr Von Eden sau Marios Schwab. Există vreun proiect nou despre care ați dori să ne vorbiți?

Xenia Deger: Ne place să colaborăm cu alți creatori deoarece acest lucru ne lărgește orizonturile, iar noile idei dau naștere unor rezultate amuzante. Cu Romain Kremer tocmai am creat o ramă care este mai degrabă o cască - modelul YURI. De fapt, acest model are vizoare în loc de lentile.

Philipp Haffmans: ... și când persoane precum Lady Gaga se deghizează folosind obiecte cum sunt cele menționate mai sus, atunci totul devine și mai amuzant.

Mai mult

Profilul meu vizual Definiţi-vă acum profilul vizual şi găsiţi soluţia potrivită pentru dumneavoastră.
Găsiți un optician ZEISS în apropierea dumneavoastră

Articole similare

Simplitate și eleganță: Ramele de ochelari LINDBERG și lentilele de soare ZEISS - o echipă de top pentru vară VEDERE MAI BUNĂ l-a întrebat pe producătorul ramelor LINDBERG ce anume face din ochelarii de soare LINDBERG atât de speciali.
Aceste rame de ochelari sunt cu un pas înaintea concurenței Ce rame sunt la modă anul acesta? Și pentru ce tip de activitate sunt cel mai potrivite?
Mini ghid stilistic cu o perspectivă uriașă: ochelarii și moda - o echipă imbatabilă Aceste sfaturi vă vor garanta o înfățișare remarcabilă cu fiecare ocazie
Ochelarii unei persoane îi reflectă personalitatea Alegerea ochelarilor înseamnă mai mult decât un set de criterii formale - este și o chestiune de tip

Stil de viaţă + modă 16 oct. 2017

Tags:

Produse asemanatoare