Medicamentele pot afecta vederea

Prudența este recomandată cu anumite medicamente. În anumite condiții, acestea vă pot afecta ochii.

Un defect sau o boală oculară nu reprezintă întotdeauna cauza unei deficiențe de vedere. Și unele medicamente pot cauza funcționarea defectuoasă a ochilor.

Dacă ochii noștri sunt sănătoși, ei pot vedea atât în întunericul nopții cât și în bătaia puternică a soarelui. Ochii noștri pot distinge între mii de culori și pot vedea o minge de golf zburând prin aer. Însă toate acestea sunt posibile numai atunci când „aparatul foto” uman funcționează perfect. Important de știut: un defect ocular sau o boală oculară nu reprezintă întotdeauna motivul pentru care cel mai important organ senzorial al nostru nu funcționează la parametri optimi. Și anumite medicament pot avea o influență directă asupra ochilor noștri.

Posibilele reacții adverse ale unor medicamente includ: senzația de ochi uscați, sensibilitatea ridicată la lumină și strălucire orbitoare, vederea încețoșată, percepția spațială modificată sau dificultățile cu ajustarea de la întuneric la lumină. Pe lângă acestea, anumite medicamente amplifică penetrarea razelor UV. Și în acest caz sunt consecinţe pentru ochii dumneavoastră.

Dacă vă confruntați cu probleme, o vizită la medic va fi cu siguranță de ajutor. Și, după ce ați citit informațiile furnizate cu medicamentul dumneavoastră, nu opriți niciodată tratamentul fără a vă consulta medicul. Descrieți-i medicului dumneavoastră simptomele. În aproape toate cazurile poate fi găsit un medicament alternativ.

Iată o scurtă prezentare generală:

Pilula contraceptivă
Unele preparate pot cauza sindromul ochilor uscați. Discutați cu medicul dumneavoastră ginecolog deoarece acesta v-ar putea schimba rețeta. Aceste simptome pot fi ameliorate cu ajutorul „lacrimilor artificiale”, de exemplu, cu acid hialuronic. Ele pot fi procurate de la farmacia dumneavoastră.

Antibioticele
Câteva preparate pot duce la probleme de vedere și la senzația de arsură la nivelul ochilor și, uneori, la o sensibilitate crescută la lumină. În cazuri foarte rare, acestea pot duce și la decolorarea corneei. După terminarea tratamentului cu antibiotice, simptomele dispar din nou. Cu toate acestea: dacă prezentați astfel de probleme, trebuie să vă adresați medicului dumneavoastră. Acesta ar putea găsi un preparat alternativ. Dacă acest lucru nu este posibil, este recomandat să nu mai conduceți sau să întrerupeți alte activități în timpul tratamentului. În cazul sensibilității la lumină, purtarea unei perechi de ochelari de soare de calitate superioară este în mod cert recomandată și relaxantă pentru ochii dumneavoastră.

Medicamentele antialergice
Picăturile oftalmologice antialergice adesea conțin un antihistaminic local (histamina este transmițătorul produs natural în organism care adesea cauzează o reacție alergică). Picăturile oculare antihistaminice sunt foarte utile pentru conjunctivita cauzată de o reacție alergică. Totuși, pentru un număr redus de persoane, acestea pot cauza ochi roșii, senzația de arsură la nivelul ochilor, ochi uscați, vedere încețoșată, sensibilitate la lumină și o producție crescută de lacrimi. Sfat: adresați-vă medicului dumneavoastră pentru a afla dacă există alte metode de tratament.

Medicamentele antiaritmice
Medicamentele antiaritmice îi ajută pe pacienții care suferă de aritmii cardiace. Anumite preparate (mai ales amiodarona) poate cauza formarea unor micro-depozite pe suprafața frontală a corneei. De obicei, vederea nu este afectată de acest lucru. În cazuri foarte rare, ele pot cauza vedere încețoșată sau inele colorate în jurul surselor de lumină. Odată ce tratamentul cu medicamentul respectivul medicament încetează, aceste depozite se retrag. Dacă prezentați aceste simptome, adresați-vă medicului dumneavoastră. Este posibil ca abilitatea dumneavoastră de a conduce sau de a vă îndeplini sarcinile de lucru să fie afectate.

Medicamentele pentru hipertensiune arterială
Acestea sunt o binecuvântare pentru toți cei care suferă de hipertensiune arterială, însă pot cauza și sindromul ochilor uscați. Iată câteva sfaturi: Dacă luați medicamente pentru hipertensiune arterială și prezentați reacții adverse neplăcute, vă rugăm să vă adresați unui medic. „Lacrimile artificiale”, care pot fi obținute cu ușurință de la o farmacie, sunt adesea de ajutor.

Analgezicele
Frecvent folositele antiinflamatoare nesteroidiene (AINS) - care includ medicamente ce conțin acid acetilsalicilic, diclofenac sau ibuprofen - pot cauza, în cazuri rare, vedere încețoșată sau dublă. Dacă, după ce ați luat aceste medicamente, prezentați simptome, rugați-l pe medicul dumneavoastră să vă prescrie un alt medicament. Un număr redus de medicamente analgezice pot cauza micșorarea pupilelor. Acest lucru îngreunează, în primul rând, abilitatea de a vedea în întuneric. Și în acest caz, cea mai bună soluție este un alt preparat.

În ciuda restricțiilor ori a potențialelor reacții adverse ce pot fi cauzate de anumite medicamente, nu este cazul să vă alarmați. În general vorbind, medicul dumneavoastră vă va putea ajuta, iar potențialele probleme vor putea fi evitate chiar înainte de a avea loc.

Medicamentele care conțin cortizon
Medicamentele care conțin cortizon sunt adesea folosite pentru diverse infecții ale organismului. În timpul tratamentului de durată, acestea pot cauza diferite modificări la nivelul ochilor: o creștere a presiunii interne a ochiului (glaucom) și leziunile ulterioare ale nervului optic ce pot apărea. De asemenea, preparatele cu cortizon pot cauza o creștere a vitezei cu care se formează cataracta.

Tratamentul de scurtă durată cu preparate pe bază de cortizon totuși nu cauzează, de obicei, modificări permanente la nivelul ochilor.

Găsiți un optician ZEISS în apropierea dumneavoastră

Articole similare

Vă afectează cititul pe lumină slabă ochii? Este o concepţie larg răspândită de care aproape cu toții am auzit: cititul pe lumină slabă vă afectează vederea. Cu toate acestea, cele mai recente studii au demonstrat că acest lucru nu este deloc adevărat.

Sănătate + prevenire 16.10.2017

Tags:

Sunt morcovii buni pentru ochii dumneavoastră? Încă de când suntem mici, ni se spune că morcovii sunt buni pentru ochi. Din păcate, acest lucru este adevărat numai într-o anumită măsură.

Sănătate + prevenire 16.10.2017

Tags:

Un antrenament pentru ochii dumneavoastră Ochii noștri lucrează din greu, zi după zi. Cu ajutorul câtorva simple exerciții de vedere vă puteți relaxa ochii și vă puteți revigora vederea

Sănătate + prevenire 16.10.2017

Tags:

De ce vederea bună este atât de importantă Atunci când unul dintre simțuri lipsește, celelalte trebuie să-i preia munca. Ochii joacă un rol important aici.

Sănătate + prevenire 16.10.2017

Tags: