ZEISS PENTRU PROFESIONIȘTII DIN DOMENIUL ÎNGRIJIRII VEDERII

Studiul comportamentului vizual dinamic

Cea mai recentă inovație în domeniul lentilelor oftalmice.

Înțelegem că trebuie să oferiți servicii și soluții centrate pe client.  Însă ZEISS vă poate face viața puțin mai ușoară. Investim în mod constant în studii privind purtătorii și în cercetarea vederii, ceea ce ne permite să producem produse practice, la cerere și care răspund nevoilor clienților dvs.

  • Evoluția tehnologiei și a comportamentului vizual
  • Cele mai recente actualizări ale designului lentilelor: Big data, Augmentarea inteligenței și multe altele

Cum ne-a schimbat tehnologia viața

Digitalizarea rapidă afectează viața în întreaga lume. Atât tinerii, cât și persoanele în vârstă folosesc multe ecrane mai des și ne-am mutat în era „figitală” (phygital); unde consumatorii pot trăi, lucra, cumpăra și juca fără probleme fizic și online.1

Evoluția comportamentului vizual

În ultimii ani, viețile noastre s-au schimbat drastic, afectând lucruri precum comportamentul vizual și utilizarea dispozitivelor digitale. La ZEISS, ne asigurăm că modelele noastre de lentile pot ține pasul. În aceste două videoclipuri, Dr. Christian Lappe, un om de știință de la ZEISS Vision care, oferă o imagine de ansamblu a unor studii vizuale fascinante, precum și cele mai recente descoperiri privind provocările vizuale într-o lume rapidă, imersivă digital.

Comportament vizual dinamic într-o lume digital-imersivă.

Comparativ cu alte simțuri, lumea noastră s-a mutat spre vizual.
Ponderea relativă a informațiilor obținute din intrările vizuale este în jur de 80% pentru o persoană medie2 Vederea este esențială, iar partea majoritară a creierului nostru cognitiv este alocată procesării informațiilor vizuale.

Această modificare majoră a dus la schimbări în comportamentul vizual. Dar comportamentul nostru vizual nu este doar o reacție la schimbările anatomice și fiziologice – reflectă participarea noastră în lumea din jurul nostru și, prin urmare, adaptarea este esențială.

Cele 3 perspective privind comportamentului vizual dinamic

pe care fiecare profesionist din domeniul îngrijirii vederii trebuie să știe.
  • Fapt 1: Diferite moduri de utilizare a dispozitivelor

    Persoanele de toate vârstele folosesc dispozitivele digitale mai mult timp pe zi, în timp ce mai puțin timp este petrecut cu alte persoane simultan. Dar studiile arată că durata de utilizare a dispozitivelor digitale este diferită între grupele de vârstă, accelerată de schimbările globale disruptive1

  • Fapt 2: Oamenii își evaluează greșit utilizarea dispozitivelor digitale.

    Studiul ZEISS a arătat că auto-evaluările utilizării dispozitivelor mobile au fost mult mai mari decât măsurătorile obiective pe ecran.2 Acest lucru conduce la concluzia că utilizarea telefonului mobil este o combinație de vizualizare reală și interacțiune cu ecranele digitale, precum și o vedere dinamică într-un spațiu cu intenția de a utiliza telefonul.

  • Fapt 3: Comportament oculomotor și obiceiuri vizuale.

    Termenul „oculomotor” se referă la interacțiunea destul de complexă a anatomiei, fiziologiei, controlului motor al vederii și comportamentul vizual al unei persoane. Modul în care vedeți nu este afectat numai de obiectivul vizual specific și de sarcină, ci și de obiceiurile vizuale învățate în timp pentru a depăși anumite provocări vizuale și/sau pentru a vă adapta la nevoi specifice. Pentru un purtător de ochelari existent, tipul obișnuit de lentile este un indicator important al posibilelor obiceiuri vizuale și, prin urmare, al comportamentului vizual dobândit.

Augmentarea inteligenței: Sortarea prin 12,5 milioane de puncte de date

Cea mai recentă tehnologie mobilă a fost utilizată pentru a colecta și prelua date ale vederii dinamice a oamenilor pentru studiul nostru specializat de vedere globală3. Augmentarea inteligenței (IA) a fost apoi utilizată pentru a evalua, clasifica și grupa punctele de date colectate.
Studiul a identificat, de asemenea, abateri între vârsta oculară și vârsta biologică, care a fost luată în considerare în soluțiile potențiale pentru lentile.

#ExpertTalk: Designul lentilelor corespunde cu augmentarea inteligenței

AI. IA. Big data? Toți acești termeni pot fi confuzi, știm. Alăturați-vă Dr. Philipp Jester, Șef Soluții desing lentile la ZEISS Vision care, explică modul în care Big Data, știința datelor și IA sunt utilizate în cea mai recentă revoluție a lentilelor ZEISS.

Noul algoritm de optimizare a lentilelor ZEISS

Augmentarea înseamnă că tehnologia susține și completează performanța umană. Deci, omul este în centrul sistemului, asistat de tehnologie. Am realizat un studiu extensiv de teren pentru a colecta loturi de seturi de date obiective reprezentând cererea vizuală a oamenilor3. Pentru a procesa mai mult de 12 milioane de puncte de date, a trebuit să ne bazăm pe instrumente de Big Data pentru a grupa și evalua datele în vederea extragerii informațiilor relevante. Factori precum obișnuința, postura, ocupația, distanțele și unghiurile, precum și necesitatea de a vedea clar în diferite situații diferă între persoane și în special între grupele de vârstă.

Noul algoritm de optimizare a lentilelor ZEISS poate să calculeze diferite lentile pentru aceste cerințe vizuale foarte specifice. Aici intră în scenă noua tehnologie ZEISS Intelligence Augmented Design. Pentru lentile ZEISS SmartLife Individual 3, algoritmul IAD transformă design-urile în cerințele vizuale specifice pe care le-am obținut din rezultatele studiului.


  • 1

    Raportul studiului Euromonitor 2022

  • 2

    Date înregistrate, Studiu intern de vedere globală, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE 2020-2021.